رویکرد مدرن برای درمان افسردگی
نوشته شده توسط : spudgene

افسردگی نیاز به درمان دارد

افسردگی اغلب هم توسط خود بیمار و هم توسط دیگران به عنوان مظهر شخصیت بد، تنبلی و خودخواهی، هرزگی یا بدبینی طبیعی درک می شود. باید به خاطر داشت که افسردگی فقط یک خلق و خوی بد نیست (به تظاهرات بالا مراجعه کنید)، بلکه بیماری است که نیاز به مداخله متخصصان دارد و به خوبی به درمان پاسخ می دهد. هرچه زودتر تشخیص صحیح داده شود و درمان صحیح شروع شود، شانس بهبودی سریع بیشتر می شود و افسردگی دوباره عود نمی کند و شکل شدیدی به همراه میل به خودکشی پیدا نمی کند. چه چیزی معمولاً افراد را از جستجوی کمک برای افسردگی باز می دارد؟ مردم اغلب از تماس با یک متخصص برای اختلالات روانی به دلیل عواقب منفی درک شده می ترسند: محدودیت های اجتماعی احتمالی (ثبت نام، ممنوعیت رانندگی و سفر به خارج از کشور). محکومیت اگر کسی بفهمد که بیمار تحت درمان روانپزشک است. ترس از تأثیر منفی درمان دارویی افسردگی، که مبتنی بر ایده های گسترده، اما نادرست در مورد خطرات داروهای روانگردان است. اغلب افراد اطلاعات لازم را ندارند و ماهیت وضعیت خود را اشتباه درک می کنند. به نظر آنها می رسد که اگر وضعیت آنها با مشکلات زندگی قابل درک همراه باشد، پس این افسردگی نیست، بلکه یک واکنش طبیعی انسانی است که خود به خود عبور می کند. اغلب اتفاق می افتد که تظاهرات فیزیولوژیکی افسردگی به شکل گیری باورها در مورد وجود بیماری های جسمی جدی کمک می کند. این دلیلی برای تماس با پزشک عمومی است. 80 درصد از بیماران مبتلا به افسردگی در ابتدا از پزشکان عمومی کمک می گیرند و تقریباً در 5 درصد آنها تشخیص صحیح داده می شود. حتی تعداد کمتری از بیماران درمان کافی دریافت می کنند. متأسفانه، در طی یک قرار ملاقات منظم در یک کلینیک، همیشه نمی توان بین تظاهرات فیزیولوژیکی افسردگی و وجود یک بیماری جسمی واقعی که منجر به تشخیص نادرست می شود، تمایز قائل شد. برای بیماران درمان علامتی (داروهای قلب، معده، سردرد) تجویز می شود، اما بهبودی حاصل نمی شود. افکار در مورد یک بیماری جسمی جدی و ناشناخته ایجاد می شود که از طریق مکانیسم دور باطل منجر به تشدید افسردگی می شود. بیماران زمان زیادی را صرف معاینات بالینی و آزمایشگاهی می کنند و معمولاً با تظاهرات شدید و مزمن افسردگی به روانپزشک مراجعه می کنند.

II. دانش علمی در مورد افسردگی

انواع اصلی افسردگی: افسردگی اغلب در پس زمینه استرس یا موقعیت‌های آسیب‌زای شدید طولانی‌مدت رخ می‌دهد. گاهی اوقات آنها بدون دلیل ظاهری رخ می دهند. افسردگی می تواند با بیماری های جسمی (قلبی عروقی، گوارشی، غدد درون ریز و غیره) همراه باشد. در چنین مواردی، سیر و پیش آگهی بیماری زمینه ای جسمانی را به طور قابل توجهی پیچیده می کند. با این حال، با شناسایی و درمان به موقع افسردگی، بهبود سریعی در رفاه روحی و جسمی حاصل می شود. افسردگی می تواند به صورت دوره های منفرد بیماری با شدت های مختلف رخ دهد یا در یک دوره زمانی طولانی به شکل تشدید مکرر رخ دهد. در برخی از بیماران، افسردگی مزمن است، بدون اینکه به شدت قابل توجهی برسد، سال ها ادامه دارد. گاهی اوقات افسردگی عمدتاً به علائم فیزیکی بدون تظاهرات عاطفی واضح محدود می شود. با این حال، معاینات بالینی و آزمایشگاهی ممکن است هیچ تغییر ارگانیکی را نشان ندهند. در چنین مواردی مشاوره با روانپزشک ضروری است. ایده های مدرن در مورد علل افسردگی مدل زیستی-روانی-اجتماعی افسردگی علم مدرن افسردگی را یک بیماری می داند که منشأ آن را علل یا عوامل مختلفی - بیولوژیکی، روانی و اجتماعی- دخیل می دانند.

زمینه اجتماعی افسردگی

افزایش افسردگی در تمدن مدرن با سرعت بالای زندگی، افزایش سطح استرس همراه است: رقابت پذیری بالای جامعه مدرن، بی ثباتی اجتماعی - سطوح بالای مهاجرت، شرایط سخت اقتصادی، و عدم اطمینان در مورد آینده. در جامعه مدرن، تعدادی از ارزش ها پرورش می یابد که فرد را به نارضایتی دائمی از خود محکوم می کند - فرقه کمال جسمی و شخصی، فرقه قدرت، برتری نسبت به سایر افراد و رفاه شخصی. این باعث می شود افراد به شدت نگران شوند و مشکلات و شکست های خود را پنهان کنند، آنها را از حمایت عاطفی محروم کرده و آنها را محکوم به تنهایی می کند.

III. کمک به افسردگی

رویکرد مدرن برای درمان افسردگی شامل ترکیبی از روش های مختلف - درمان بیولوژیکی (دارویی و غیر دارویی) و روان درمانی است.

درمان دارویی

برای بیماران با علائم خفیف، متوسط ​​و شدید افسردگی تجویز می شود. شرط لازم برای اثربخشی درمان، همکاری با پزشک است: رعایت دقیق رژیم درمانی تجویز شده، مراجعه منظم به پزشک، گزارش دقیق و صریح در مورد وضعیت و مشکلات زندگی شما.





:: برچسب‌ها: درمان افسردگی ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: