ترک اعتیاد
نوشته شده توسط : spudgene

ترک اعتیاد در منزل با راهکارهای عملی

روش‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید برای ترک اعتیاد در منزل خود اقدام کنید.

آرام ماندن و ایمن بودن
توصیه می‌کنیم تا جای ممکن آرامش داشته باشید و خود را به روش‌های مختلف از جمله با فیلم، کتاب یا وسایل دیگر سرگرم کنید. از طرفی مطمئن باشید پتو‌های نرم و اضافه دارید، چون ممکن است مجبور شوید وسایل خواب خود را به علت تعرق شدید تغییر دهید.

حواس خود را به چیزهای مختلف پرت کنید
سعی کنید با درد بدن خود مبارزه نکرده یا در برابر لرزش‌های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر مقاومت نکنید. اگر حواس خود را به چیزهای مختلف مانند فعالیت‌های سرگرمی پرت کنید، تحمل لرزش‌های ترک تریاک به صورت تدریجی، برایتان آسان خواهد شد.

لیستی از اهداف خود برای ترک تریاک تهیه کنید
وقتی برای ترک تریاک اقدام می‌کنید، ممکن است دلایل محکمی داشته باشید تا شما را وادار به مصرف دوباره آن کند. به‌همین خاطر اگر تصمیم جدی گرفته‌اید، می‌توانید فهرستی بنویسید که در آن دلایل ترکتان را مشخص کرده‌اید. با این روش شما هر روز آن فهرست را می‌بینید و انگیزه پیدا می‌کنید تا دیگر سراغ این ماده مخدر نروید.

افکار منفی را از خود دور کنید
وقتی برای ترک تریاک اقدام می‌کنید، باید از افکار منفی مانند از پس آن برنمی‌آیم یا نمی‌توانم انجام دهم، جلوگیری کنید و با تشخیص آن‌ها بیشتر روی افکار مثبت تمرکز کنید. برای مثال به خودتان بگویید «می‌دانم کار سختی است و از پس آن برمی‌آیم.» همچنین توصیه می‌کنیم اگر با این موضوع مشکل دارید و نمی‌توانید افکار منفی را از خود دور نگه دارید، از توصیه‌های یک دکتر روانشناسی عمومی استفاده کنید.

خواب درست
وقتی برای ترک این ماده مخدر اقدام می‌کنید، ممکن است احساس خواب‌آلودگی کنید یا مشکل خواب داشته باشید. خواب یکی از عوامل موثر در بهبود هر چه سریع‌تر شما دارد. به‌همین علت می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید.

برنامه‌ریزی اصولی
برنامه‌ریزی کردن در مورد زمان خواب و بیدار شدن به بدن کمک می‌کند تا روند بهبود بهتر شود.

محیط خواب بهتر
دمای اتاق را خنک نگه دارید، این روش باعث می‌شود سریع‌تر به خواب بروید. اتاق را نیز تاریک و آرام نگه دارید، می‌توانید برای آرام نگه داشتن اتاق از گوش‌گیر استفاده کنید.

زمان خواب منظم
سعی کنید یک ساعت قبل از خواب آرامش داشته باشید و به صفحه گوشی همراه یا کامپیوتر خود نگاه نکنید. خوردن چای یا شیر داغ به بهبود خواب شما می‌تواند کمک کند.

استفاده از ملاتونین
برخی افراد از ملاتونین استفاده می‌کنند تا راحت‌تر بخوابند. این قرص یک مکمل غذایی است که عوارض کمتری دارد. همچنین گزارش‌ها نشان داده است افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، ۷ دقیقه زود‌تر به خواب می‌روند.

ورزش کردن
ورزش کردن در بهبود شما تاثیر زیادی دارد و باعث ترشح هورمون اندورفین به‌شکل طبیعی می‌شود. همچنین روی بهبود عملکرد مغز، کاهش استرس و تنش، بهبود خواب و تقویت اعتماد به‌نفس تاثیر مثبت می‌گذارد.

گذشته را بپذیرید
طبیعی است در مورد اعتیاد خود شرمسار باشید یا احساس گناه کنید اما باید آن را قبول کنید تا بتوانید سلامت جسمی خود را مجددا به‌دست آورید. اگر از نظر روحی احساس ناامیدی می‌کنید، می‌توانید با یک دکتر روانپزشکی نیز صحبت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: