قرص سیلوسایبین
نوشته شده توسط : spudgene

دانشمندان مؤسسه ملی سلامت روان چک (NUDZ) مطمئن هستند که ماده psilocybin موجود در قارچ‌های جنس Psilocybe که معمولاً به عنوان قارچ‌های جادویی یا توهم‌زا شناخته می‌شود، می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند. آزتک ها به آنها نام teonanactl را دادند که به معنای "جسم خدا" است. سیلوسایبین به طور سنتی توسط سرخپوستان مکزیکی در مراسم تعطیلات و مناسک شامانی استفاده می شود. تحقیقاتی که در دهه 1960 در ایالات متحده انجام شد، از جمله، نشان داد که سیلوسایبین هوشیاری را گسترش می دهد. متعاقباً معلوم شد که توانایی های دارو با این کار به دور است.

 

متخصصان NUDZ برای مدت طولانی مواد روانگردان را مطالعه کرده اند. برای مثال، چک ها بودند که به اثبات این موضوع کمک کردند که کتامین، که در عمل بالینی به عنوان بیهوش کننده استفاده می شود، اثر ضد افسردگی دارد. در حال حاضر، کتامین در حال حاضر در درمان دارویی شرایط افسردگی نشان داده شده است.

 

دانشمندان باید اثربخشی و مدت اثر سیلوسایبین را به عنوان یک داروی ضد افسردگی ارزیابی کنند.

قرص سیلوسایبین یک داروی روانگردان سروتونرژیک است که ارتباط نزدیکی با سیستم سروتونین مغز دارد. برای تنظیم خلق و خو یا خواب بسیار مهم است. علاوه بر این، بیشتر داروهایی، از جمله داروهای کلاسیک، که امروزه برای درمان افسردگی استفاده می‌کنیم، تا حدودی بر سیستم سروتونین اثر می‌گذارند. سیلوسایبین همچنین بر روی سیستم سروتونین تأثیر می گذارد، اما متفاوت از داروهای ضد افسردگی کلاسیک. بارها ثابت شده است که این ماده حتی در افراد سالم برای مدت طولانی خلق و خو را بهبود می بخشد، وضعیت آنها را بهبود می بخشد که با احساس رضایت از زندگی همراه است.

 

ما یکی از اولین کسانی در جهان بودیم که مجوز انجام آزمایشات بالینی سیلوسایبین را بر روی داوطلبان سالم و بیماران مبتلا به افسردگی دریافت کردیم. در سال آینده، ما قصد داریم یک مطالعه منحصر به فرد از قبل تایید شده برای مقایسه مستقیم اثرات ضد افسردگی سیلوسایبین و کتامین انجام دهیم.

 

- گفت توماس پالنیچک، متخصص بخش تحقیق و توسعه موسسه ملی سلامت روان NUDZ، که قبلا توضیح داد که مطالعه جدید بخشی از مرحله دوم آزمایشات بالینی خواهد بود.

 

کارشناسان بر اساس آزمایش‌های انجام‌شده نشان می‌دهند که این داروی ضد افسردگی ممکن است فعالیت طولانی‌تری نسبت به کتامین داشته باشد و اثر استفاده از آن ممکن است برای مدت طولانی باقی بماند.





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: